Det är i stunder som dessa som man får veta vilka som finns där för än och visar samma omtanke som jag alltid försöker visa andra medmänniskor. Jag har alltid haft förhoppningar om att de som står mig nära skall skydda mig och ha min rygg precis som jag alltid har deras. För mig är det en självklarhet att skydda dem som står mej närmast. Tyvärr upprepas det gång på gång att de som står mej närmast inte kan stå upp för mig på mej. Eller ha min rygg med samma självklarhet som jag har deras. Nu är det inte långt ifrån att jag måste ta till självdestruktiva metoder för att stå ut.. De behöver nödvändigtvis inte vara fysiska skador mot mig själv som kan ske i detta stadium utan det kan och har nog redan skett i verbal form. Jag har tillsvidare brutit kontakten med föräldrarna då dom uppenbarligen inte har mitt välmående ens i åtanke. Kanske är bäst att dom får sköta sig själva och jag får numera försöka sköta mig själv så gått det går. Om jag kunde få sova utan mardrömmar och ångest så kanske detta lägger sig så småningom.

#besviken #destruktiv #låtmigsova,

Kommentera

Publiceras ej