Som säkert de flesta av oss, så har jag mått piss den senaste tiden och mycket pga det som händer i världen... (Alla vet vad jag talar om!) Plus situationen med min mamma och nu också min älskade pojkväns pappas situation har ju inte gjort saken bättre. Alla har det svårt på ett eller annat sätt nu kan jag tänka mej så tänker inte gå in i detalj på de så mycket mer just nu, för det känns som att de mer kan trigga än vara till tröst.. 

Istället vill jag uppmärksamma de som får mej att må ganska bra i nu läget istället. För mig är det otroligt skönt att ha minskat av användandet av sociala medier appar. Om jag får lite tråkigt och blir lite nyfiken laddar jag hem apparna tillfälligt åh sedan raderar dom ganska snabbt där efter, då varje gång jag varit inne på dom den senaste tiden har det antingen inte givit mig något, eller så har jag fått ångest. Kan inte säga att jag har tagit avstånd helt men jag har defensivt minskat radikalt på användandet av  sociala medier apparna. Det andra som får mej att må bättre är att röra på mej. Istället för att gymma kör jag promenader/lite jogging, men betoning på lite när de kommer till jogging, samt styrketräning hemma. Det jag har upptäkt av att träna hemma då jag inte äger någon våg är att de är så skönt att släppa allt som har med vikt att göra och endast fokusera på hur rörelser av kroppen gör att mitt psyke balanseras. Skulle såååå önska att när jag kommer tillbaka till gymmet att dom har slängt den där satans vågen som gör att jag inte känner mej nöjd som jag faktiskt gör nu när jag inte väger mej alls. Kan tänka mej att det är fler än jag som har lite svårt att stå emot frestelsen att ställa sig på vågen efter några träningspass för att se om de har givit några resultat. För mig slutar oftast den frestelsen med att jag aningen känner mig missnöjd med de presenterat, eller att jag går in i något slags hypomaniskt beteende åh ska överprestera, vilket nästan med stor säkerhet alltid har resulterat i skador för min del.. Ska man våga säga till i receptionen sen om det är möjligt att de kan flytta vågen?? Kommentera gärna vad ni tycker om de. En annan sak som först gjorde mig glad och sedan lite ledsen men nu tror jag att jag har lösningen på fenomenet kläder. Jag unnande mig innan (ni vet vad) att shoppa kläder då jag ville belöna min prestation i studierna och för att upprätthålla motivationen till att fortsätta plugga. Sedan insåg jag att i och med (ni vet vad) så kommer jag knappt få användning för grejorna då man inte bör vara så social, åh hålla avstånd åh ja.. (ni vet som sagt vad!) Kom på nu här i veckan att jag ska posta lite bilder på inköpen istället, när jag har dom på mej! Woop! Kanske kan va kul att känna att jag får visa upp dem här iaf. Så ska försöka slänga på mej kläderna åh lägga upp bilder och leka lite influenser, så får man se om de uppskattas. En annan sak jag har fokuserat på för mitt välmåendes skull är hudvård och långa bad samt duschar, som får mej mer avslappnad nu. Kör liksom lite hemma spa här lite titt som tätt nu, så renare än jag är nu mera kan man nog knappast bli, tror jag..! Inte nu på själva Valborg, men helgen efter åker jag åh min kärlek till hans familjs stuga i Dalarna och jag längtar så mycket! Äntligen har jag en liten minisemester att se framemot, så de rekommenderar jag också! Att ha nånting att se fram emot. Behöver ju inte vara att åka ut på landet om man inte har möjlighet men att försöka träffa nån vän, eller familj som gör dej glad tex. Man får försöka hitta guldkornen nu även om man får vaska extra länge åh noga nu med tanke på JA!!! (Ni vet!) Hoppas nån fann lite glädje och inspiration i de jag nyss skrev även om jag misstänker att min ångest lyser igenom lite i texten.. Just nu känner jag mej hyfsat lugnt om man jämför med tidigare iaf!  


Kramar åh styrka till er alla som kämpar! Håll utkik efter kommande bilder på klädena om de skulle vara av intresse för er! 🖤

(null)

Random bild på min pälskling, på tomten hos mina föräldrar som också alltid får mej att dra på munnen! 
#vikämparpå #tillsammas #add #bipolär #försökahittaguldkornen #tahandomsej #tahandomvarandra #fuckcancer #hjärtoperation #spridinteångestnu,

Kommentera

Publiceras ej